torsdag 25 november 2010

Givande samtal från sverige

Telefonen ringer
- Jag svarar: Hallååå! 
- Killen: Tjeeeena Elisabeth, de va Viktor från Torneå. (personen helt överexalterad)
- Jag: Heeej (med en förundrande röst, under samma sekund snurrar tusen tankar i huvudet, som frågar mig borde jag känna denna människa).
....
- Viktor: Jag ringer från Saunalahti! 

Alla bitar föll på plats. Tydligen har saunalahti börjat anställa Sverige svenskar, för att betjäna oss finlandsvenskar på svenska. Bra tanke.

Jo och detta var andra samtalet från sverige idag.


Tidigare idag ringde en kille från Göteborg och var helt övertygad om att han kan ge oss billigare el.
Han brusade upp sig och jag brusade upp mig, under den djupa diskussionen. Till sist sa jag att jag tror det är bäst att vi avslutar samtalet, och han önskade mig en trevlig fortsatt dag.
Hela situationen var sjukt kul tyckte jag. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar