måndag 1 november 2010

GYMSNACK

Gymdag, sjuukt skönt att få fara och träna ikväll. Ha börjat med en creatine kur nu också, så inom några veckor skall jag förhoppningsvis ha ökat på lite vikter. Har inte ätit det på typ snart 2 år?. Om ni vill öka muskelstyrka och bli lite mer uthålligare kan ni prova. Det är ju som sagt bara ett tillskott och är inte farligt. Dessutom blir man väldigt motiverad eftersom man ser att man förändras, speciellt känner man det i kläderna :D. Kanske jag inom ca 3 månader passar i kavajen min tillbaka. Beror ju helt och hållet på om jag är fullt motiverad. För tillfället drunknar jag nästan i kavajen, eftersom mina axlar har sjunkit ihop till skinn och ben.

Har ännu inte bestämt mig vad jag skall träna idag. Det blir troligen ryggen. Alltid bäst att fokusera sig på en kroppsdel när man skall träna. Det beror förstås på hur många gånger man tränar/vecka också och hur man tränar. Musklerna skall ju hinna läka innan man börjar träna följande gång. Bästa resultatet får man om man tränar till exempel ryggen 1 gång /vecka, samma sak alla andra delar av kroppen. Då behöver man inte oroa sig att man är "övertränad", och att musklerna inte hinner med i utvecklingen. Mycket vatten är också viktigt.

Sen en grej. Som jag blev för inte så länge sen tillsagd om på gymmet. Se till att ha rätt teknik. Om man har för mycket vikter på blir tekniken fel. Se också till att man gör övningen rätt och har rätt rygg-grad så att inte det blir en belastning istället för träning. Inte alla gånger lätt att upptäcka själv, bra då att andra personer säger till fast det inte är alla gånger roligt.

Idag skall jag se till att ha en rolig och intensiv träning. Nu skall jag äta, dricka en proteinshake och ladda.
Kom gärna med tankar/frågor, åsikter och tips :) Jag skulle ju som sagt kunna diskutera ämnet hur länge som helst när jag väl börjat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar