tisdag 24 augusti 2010

Finrakat, det gillar vi.

Nu hände det igen. Ni sku bara veta hur frassen såg ut i stjärten igår, full av dynga, hela lasset fast i rumpan, ingenting for i sandlådan.. Ja ringde mamma i något skede och nästa grät men också skrattade pga situationen. Jag hade sådan ångest jag visste inte vart vi skulle ta vägen. Helt på sant. Enda alternativet var att klippa, gick inte att tvätta, kattens hår är som fint bumull och avföringen var fast klibbat som smältad choklad.  Så så nu e frassens rumpa helt och hållet shaved och så skall den alltid vara. :) Det tog oss nästan två timmar. Inlåsta på wc. Skit på golv och väggar. Ni kan bara föreställa er. Det var fruktansvärt. Jag skrubbade hela badrummet efteråt, samt oss. 


Jag vet inte varför jag berättar detta men ni som inte klarar av sådant skitsnack får väl bara låta bli att läsa :D Idag är annars allt bra. Katten ser fräsch ut och luktar inte alls illa. :)

Men NI, OM ni skall skaffa katt. Att ha en långhårig katt är inte alls så bra som man tror. Kommer inte på några fördelar alls. Bara att de håller sig varma på vintern om de är ute. Men det tror jag de flesta katter nog gör. Nu har vi också bestämt att kamma Casanovas hår varje dag. För han har börjat få hårknölar under benen och det är inte alls bra. Ojoj våra underbara katter. Vi älskar dem sååå. :D



2 kommentarer: