fredag 31 december 2010

Julefrid i vassor

Känns ju som år och dagar sedan jag delade med mig "seriösa" foton.
Julafton firades i Södra Vassor hos Jonas familj. Mycket mat, julklappar och den årliga kalle ankan på tv. 
Jag däremot somnade i den sköna fåtöljen under Jonas nya ull filt, och boken i handen som jag fick av J's föräldrar. Jag njöt av lugnet i Vassor men till lika saknade jag min familj i hemtrakten där alla fasters gullungar fanns. :) Det är inte lätt att bestämma sig i vilken del av österbotten man skall vara och i vilken stuga, de finns ju så många att välja på. :P


I bilen påväg till Vassor, heeelt underbart väder. Speciellt i Kvevlax fick man njuta lite extra. :)

Strax innan maten, J's farsa i sikte.


Purmos härskare (enligt Jonas) :)

 Vår one and only, Jacke :)


Snyggaste julgranen i Vassor.


 Bättre lycka nästa gång.


Gullet


Jonas överlycklig över sin julklapp som är 100 % ull, observera 100 %!  :D
 

....och jag blev jätte överlycklig över min julklapp.. som var en ögonskugga palett.


Slipsen blev han också väldigt excited över. :)


Mia med sin bebis mage :)


Bless us, god and all animals. 

Då var julen över för i år.


Hoppas alla får ett härligt nyår ikväll. 
Otrooligt att det blir 2011 nu. 
Vare er frid. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar