fredag 18 mars 2011

Fredag till ära

Vilken effektiv fredag när jag tänker efter. Steg upp vid 8.30 tiden. Tittade en morgonfilm, sminkade mig valde kläder åt frukost och for till skolan. Vid kl. 13 befann jag mig i dataklassen på tredje våningen, gick i genom ett spss-program tillsammans med forskningsenhetens chef som jag fattade nada av. Under den timmen hade jag ångest över slutarbetet. 


En timme senare försökte jag rycka upp mig och for till biblioteket och spanade i gamla examensarbeten, lånade böcker och gjorde upp en innehållsförteckning över hur vi kan skriva oss igenom steg för steg vårt arbete. Sen brummade jag iväg med den fantastiska blåa toyotan som jag känner ett oerhört starkt band till, den förde mig till vasaesplanaden till min kaveri. 

Vi gick in till stan och doppade wienerbröd och kaffe, gick runt i butiker och kände oss sorgsna när vi inte hade råd att handla någonting. Det var en aning deprimerande men bortsett från det var det riktigt prima.  Klockan var runt 5 och vi började söka oss hemåt. Jag fick värsta energi kicken och började storstäda. Så nu har vi det riktigt arma fräscht här, jag skulle kunna bjuda hit hela Vasa med nejd om jag ville. Som tur finns det inga såna måsten. Men däremot får vi besök av fröken Emma ikväll, det blir kiva!

Nu skall jag äta spagetti och morosås. :) 


Ha en härlig helg gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar