torsdag 31 mars 2011

Träningsfunderingar

Eftersom jag i några dagar haft bloggtorka måste jag ju säga nånting här. Bilder är alltid tacksamma, förstås är ju  alla på mig. :D Jippii..

Ja va ska man säga, armarna växer i raketfart mot vad resten av kroppen gör. 

Åtminstone känns det så. 

Happyface, och Jonas suckar varje gång han måste fota. :D
Och vet ni va imorgon rakas en stor del av detta röda hår bort.  Har inte klippt det sedan  Januari. Ja ni ser ju, det behöver minsann en omgång. Nu är bara frågan den, hur vill jag ha det? Senast pratade jag om för mina vänner att jag skulle spara det men allt kan ändras ;) Nog har jag väl sagt att jag är impulsiv? ;)

Jo annars de var en snubbe som undrade förra helgen hur mycket jag tar i bänkpress men eftersom jag inte sysslar med sådana manliga övningar sa jag att jag använder hantlar i stället och kör med  40 graders vinkel på bänken. Nåja 16,5 kg per hantel sa jag och han tyckte det var helt okej. Han va då säkert nyfiken på vad max vikten var och de tänkte jag inte på(har heller ingen aning om hur mycket jag skulle orka som max). Nåja efter det samtalet har jag nu ökat till 18,2 kg /hantel. Vilket jag är väldigt nöjd över. 

Det jag vill komma till är att vi som tränar borde våga öka mera på vikterna och inte ex som jag kräva att man tar minst 10 upprepningar per set. Det räcker helt bra med 6 upprepningar också om man ändå kör 3 set. Så nu blir det att öka öka öka mera mera mera. Härregud vad man blir laddad. Jo och annars jag lämnade bort kickboxningen idag, kände att jag för en gångsskull ville bara träna på gymmet idag. Och det gick ju skit bra.  Nu ska jag äta mat, riktigt mat. ;)

Yes jag fick ihop ett riktigt lyckat inlägg. Hej jesus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar