söndag 6 juni 2010

Intensiv helg

hoho.. dehär blev en intensiv helg för lilla mig.
Dagen har varit tung, vi ha haft frilufsdag med Jonas familj i krabbis. De blev en skogsvandring (som jag inte hade räknat med) vi skulle grilla korv på ett ställe som heter Märkenkall jag hade ingen aning om var de var. Men bortsett från den tunga vandringen var dagen riktigt bra. Vi grillade ju korv, va e nu int bättre än det.

När vi väl hade stigit ur bilen och börjat gå ut mot ett skogsområde, frågade jag Jonas farsa var det ligger det där ställe, jo 3,6 km in i skogen sade han. Tror ni jag fick ångest, först och främst en galen krapula från igår och sen skog, jag hatar skog och allt som finns i den. Hela vägen dit bad jag till gudarna att snälla låt mig få leva ännu jag vill inte dö såhär, vill inte bli uppäten av en björn och eller möta på en älg som är aggressiv. Som tur klarade vi oss bra. Vägen tillbaka blev lite lättare då tog en riktig väg tillbaka så det blev bara typ 1 km genom skogen då. Jonas skrev en vacker hälsning i häftet där på platsen vi grillade. 
Jag fick mig ett gott skratt. 
Jonas tyckte också att det var jobbigt när det inte fanns asfalt i skogen. :D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar