måndag 11 oktober 2010

Botnia Punishment 9

Lördagskvällen blev riktigt bra. Men tyvärr blev två matcher inhiberade, pga sjukdom. Två matcher man hade väntat på. :(

Innan vi for till ishallen for vi till en ny mexican restarang här inne i stan tillsammans med Jonas syster och hennes man. Maten var otroligt god.

Något som kom på tallriken vara bland annat Habanero. En het/stark grönsak, som man enligt mig inte kan äta. Det jag läste på internet är att Habanero är världens starkaste chilepeppar och tillhör arten Capsicum chinense.
Saften ur den hade runnit ut på min biff. Jag har aldrig i mitt liv lidit så mycket av en grönsak tidigare. Man behövde bara nudda tungan på den och man börjar svettas redan av det. Det var en upplevelse kan jag säga.




Habanero

Bilder från Botnia Punishment 9




Risto Koivisto, Vaasa vs Thiebound Broll, France





Tyvärr fick jag inte filmat den häftiga bakvolten som den utländska kille gjorde efter att han han hade vunnit en match. He va no kova gjort he. :D

Men ett klipp har jag istället från sista matchen då Spanjoren Oriol Gaset vinner mot Maktar Gueye, France.




2 kommentarer: