onsdag 20 oktober 2010

Finska grodor


Ibland är det svårt att få uttryckt sig på finska. De vet ni ju alla som också har problem med språket.
Att jag lyckas få fram sådana ord som jag sade idag är ganska kraftiga i mat sammanhang speciellt då man är bland människor man inte riktigt känner.
Alltså det jag ville få sagt idag när de frågade från min praktikplats om maten var bra i skolan idag: är att kåldolmar har aldrig riktigt fallit in i min smak, doften av dem gör också sitt, därför tog jag smörgås och en jogurt. Jag fick de stackars kåldolmarna att framstå som att de typ luktar riktigt riktigt jäkla skit. 
Och jag själv till en som inte kan vårdat mitt språk.

Situationen var ganska avslappnad ändå. Hon ena blängde lite på mig?, den andre började skratta, och sa att du kan ju hålla för näsa. 
Den tredje försvarade kåldolmarna med att de är mycket goda.

Det var ett pinsamt moment. Men det skulle vara sjukt roligt att höra själva meningen som jag sa den, jag minns bara att det blev så fel. 
åh suck vad minsamt. 

2 kommentarer:

  1. Ibland blir e bara så feil :) men he e jo hovosaken att man fösöker :)

    SvaraRadera